Pensionskassens formål er at drive pensionskassevirksomhed og sikre medlemmerne pensioner. Pensionskassen er en firmapensionskasse under afvikling og er underlagt tilsyn af Finanstilsynet.
Pensionskassen har pr. 1. januar 2024 under 40 medlemmer og udbetaler i dag alderspension (egenpension), ægtefællepension og efterindtægt efter bestemmelserne i Pensionskassens pensionsregulativ.
By & Havn I/S forestår administrationen af Pensionskassen iht. Pensionskassens vedtægt.
Hent skriftlige materialer:
- Protokollat fra ordinær generalforsamling (17. april 2024)
- Årsrapport 2023
- Vedtægt for Københavns Havns Pensionskasse
- Politik på investeringsområdet, august 2023
- Ansvarlige investeringer og aktivt ejerskab, august 2023
- Pensionsregulativ for pensionskassen
Se desuden diverse ældre skriftlige materialer i arkiv.
Pensionskassens bestyrelse
Pensionskassen har ingen direktør, og bestyrelsen udfører de hverv, der ved loven er henlagt til direktøren.
Bestyrelsens opgaver er fastlagt i bestyrelsens forretningsorden og involverer ledelse af Pensionskassen samt tilsyn med varetagelse af den daglige administration.
Formand: Pia Gjellerup
Bestyrelsesmedlemmer: Anne Skovbro
Medlemsvalgte repræsentanter: Inger Lise Munch Mortensen, Leif Kurdahl
Medlemsvalgt suppleant: Henning Christiansen
Bestyrelsesmøder og generalforsamling
Der afholdes som udgangspunkt årligt to bestyrelsesmøder hhv. om foråret og efteråret.
Herudover afholdes generalforsamling i april.
Klager
Ved klager kan der rettes henvendelse til Pensionskassens klageansvarlige, Helle Blem. Dette kan ske pr. telefon, pr. e-mail eller brev. Se nærmere under Kontakt.
Kontakt
Helle Blem, e-mail hb@byoghavn.dk, tlf. 3376 9968, mobil 5153 7541
Adresse: Københavns Havns Pensionskasse, c/o By & Havn I/S, Nordre Toldbod 7, 1259 København K