Tirsdag den 23. juni inviteres beboere, naboer og københavnere til en fælles midsommeraften på Sandkaj med mad, drikke, båltale, fællessang og bål i Nordhavnsbassinet.
For femte år i træk danner Sandkaj rammen om sankthans i Nordhavn. Her samles lokale beboere, naboer og gæster fra resten af København til en aften med tradition, fællesskab og bål på vandet.
Sankthansfesten er på få år blevet en fast tradition i Nordhavn. Det er en aften, hvor bydelen mødes på tværs, og hvor havnen, vandet og kajkanten skaber en særlig ramme om fejringen af årets længste dag. Sidste år lykkedes det gennem et stærkt lokalt samarbejde at gøre idéen om et flydende bål til virkelighed, og i år gentages succesen med et endnu større bål.
Dagen igennem vil der være mad og drikke på Sandkaj og i resten af Århusgadekvarteret, og klokken 20.00 byder Bente Hyldahl Fogh, formand for Grundejerforeningen Århusgadekvarteret, velkommen. Herefter holder Louise Sihm Knudsen, præst i Hans Egedes Kirke, båltale, inden bålet tændes. Aftenen fortsætter med fællessang ved Karen Duelund Guastavino og Martin Bennebo.
Sankthans i Nordhavn arrangeres af Kulturdistriktet og gennemføres i tæt samarbejde med blandt andre Handelsforeningen Århusgadekvarteret, Grundejerforeningen Århusgadekvarteret og Hans Egedes Kirke.
